• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2019 - 2020

Η Δ΄1 τάξη του σχολείου μας συμμετέχει και φέτος στο Πρόγραμμα eTwinning.  Οι μαθητές της τάξης Δ΄1 εργάζονται μαζί με 29 άλλα σχολεία από την Ελλάδα και την Κύπρο, με 49 εκπαιδευτικούς και 500 περίπου μαθητές στο κοινό eTwinning έργο τους «We have a dream, a big dream - Ονειρευόμαστε ένα χαρούμενο και βιώσιμο κόσμο για όλους και θα παλέψουμε για να το κάνουμε πραγματικότητα». Το Έργο έχει ως θέμα τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του πλανήτη μας που έθεσε η Ευρωπαϊκή Κοινότητα. 

Στόχοι του Έργου:

Γνωστικός τομέας

Τα παιδιά να :

• Εμβαθύνουν σε έννοιες και όρους ήδη γνωστούς

• Συσχετίζουν τη θεωρία με την πράξη

• Παρατηρούν, αναλύουν και επιλύουν καθημερινά προβλήματα

Τομέας δεξιοτήτων 

Τα παιδιά να αναπτύξουν:

• Κριτική σκέψη και ικανότητες επίλυσης προβλημάτων (problem solving)

• Συνεργατικότητα /Συλλογικότητα

• Ερευνητική διαδικασία και χρήση ψηφιακών εργαλείων

• Ανάπτυξη της δεξιότητας αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης

Επιθυμούμε να παρακινήσουμε τους μαθητές να πειραματίζονται και να αναπτύσσουν ομαδοσυνεργατικές δεξιότητες. 

Ψυχοκινητικός τομέας

Στοχεύουμε οι μαθητές να:

• Συμμετέχουν σε συλλογικές δραστηριότητες

• Συζητούν

• Συνεργάζονται

• Παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους

• Να γίνουν ενεργοί πολίτες

Συναισθηματικός τομέας 

Τα παιδιά να:

• Αποδέχονται επαρκώς τεκμηριωμένες απόψεις/ Αμφισβητούν μη τεκμηριωμένες

• Αποδέχονται το λάθος και να το αξιοποιούν μαθαίνοντας μέσα απ’ αυτό

• Απολαμβάνουν και να χαίρονται τη διαδικασία συμμετοχής και συνδημιουργίας.

http://dim-athienou-kb-lar.schools.ac.cy/data/uploads/etwinning/-ergou-17-stocoi.pdf

Ακολουθούν δείγματα τελικών προϊόντων από τις συνεργασίες με τα άλλα σχολεία και άλλα έργα στα οποία συμμετείχαν τα παιδιά:

Τα παιδιά έγραψαν συνεργατικά το παραμύθι "Ο μικρός πρίγκιπας, η συνέχεια".

https://online.fliphtml5.com/enbbe/rygm/

Επίσης, εργάστηκαν συνεργατικά για το παραμύθι "Ληστεία στη Γούλφλαντ" και στο παραμύθι "Χαρταετοί της ελπίδας"

Πρότειναν δράσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε έναν καλύτερο και πιο βιώσιμο κόσμο με άξονα τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ.

https://rb.gy/qcymp9

Συμμετείχαν στην Εβδομάδα Κώδικα

http://dim-athienou-kb-lar.schools.ac.cy/data/uploads/etwinning/-prenterik.mp4

http://dim-athienou-kb-lar.schools.ac.cy/data/uploads/etwinning/.mp4

Όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα έστειλαν γράμματα στον Αη Βασίλη, λέγοντάς του πως ήταν πολύ καλά παιδιά και του ζητώντας του να φέρει σε όλο τον κόσμο υγεία - ειρήνη κι ευημερία!

Οργάνωσαν όλα τα σχολεία περιβαλλοντικές δράσεις (δενδροφυτεύσεις, έρευνες, συνθήματα, αφίσες και μέσα από δημιουργικές γραπτές εργασίες ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα περιβάλλοντος (π.χ. "Το δάσος συστήνεται", "Σκουπίδια στις ακτές - κίνδυνος για τη θαλάσσια ζωή").

Γνώρισαν τη φτώχεια και την πείνα μέσα από δραστηριότητες έντεχνου συλλογισμού

http://dim-athienou-kb-lar.schools.ac.cy/data/uploads/etwinning/-paidion.pdf

http://dim-athienou-kb-lar.schools.ac.cy/data/uploads/etwinning/_sullogisms_ekdocs_paidin_720p.mp4

Κάποιες από τις δράσεις φαίνονται και στο προσωπικό ιστολόγιο της εκπαιδευτικού:

https://mariakollyfa-edu.blogspot.com/

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Οι συνεργασίες μεταξύ των εταίρων και τα τελικά έργα που προέκυψαν από αυτές καθώς και τα έργα των μαθητών του κάθε σχολείου ήταν πάρα πολλά και αξιόλογα.  Αυτό οδήγησε στη βράβευση του Έργου και των σχολείων που συμμετείχαν στο Έργο.  Συγκεκριμένα, οι συμμετεχοντες υπέβαλαν αίτηση στο διαγωνισμό Bravo Schools 2020 όπου διακρίθηκε το έργο των σχολείων τους.  Έτσι, τα σχολεία εντάχθηκαν  στο Δίκτυο Σχολείων Πρεσβευτών των Παγκόσμιων Στόχων και έγιναν μέρος ενός παγκόσμιου Δικτύου Σχολείων, SGDs Schools Club, και οι μαθητές έγιναν Πρεσβευτές των Παγκόσμιων Στόχων 

http://dim-athienou-kb-lar.schools.ac.cy/data/uploads/etwinning/-scoleio.docx

Υποβλήθηκε επίσης αίτηση για βράβευση του Έργου με ετικέτα ποιότητας στο eTwinning και αναμένονται τα αποτελέσματα.

 

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2018 - 2019

Στο πρόγραμμα eTwinning συμμετέχει το τμήμα Δ΄1.  Συμμετέχει στο Έργο "Make Cultural Heritage part of our future", το οποίο δημιούργησε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας, Μαρία Μιχαήλ Κολλύφα. Στο ίδιο έργο συμμετέχουν μαθητές από 6 σχολεία δημοτικής εκπαίδευσης και ένα σχολείο μέσης εκπαίδευσης από τις χώρες Ελλάδα (2 σχολεία), Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Πολωνία.

Οι μαθητές μέσα από δημιουργικές και ευχάριστες δραστηριότητες γνώρισαν τη δική τους πολιτιστική κληρονομιά αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά των ευρωπαϊκών χωρών των εταιρικών σχολείων.  Βρήκαν ομοιότητες και διαφορές και ανέπτυξαν αμοιβαίο σεβασμό μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών.  Επίσης, γνώρισαν τρόπους προστασίας και φροντίδας της πολιτιστικής κληρονομιάς και μέσα από τις δραστηριότητες ευαισθητοποιήθηκαν για τη διατήρησή της.

Οι εργασίες των παιδιών στο Έργο κρίθηκαν εξαιρετικές και αναγνωρίστηκαν στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο κι έτσι βραβεύτηκαν με την Εθνική αλλά και με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας.

 

 

Η Δ΄1 τάξη του σχολείου μας συμμετέχει και φέτος στο Πρόγραμμα eTwinning.  Οι μαθητές της τάξης Δ΄1 εργάζονται μαζί με 29 άλλα σχολεία από την Ελλάδα και την Κύπρο, με 49 εκπαιδευτικούς και 500 περίπου μαθητές στο κοινό eTwinning έργο τους «We have a dream, a big dream - Ονειρευόμαστε ένα χαρούμενο και βιώσιμο κόσμο για όλους και θα παλέψουμε για να το κάνουμε πραγματικότητα». Το Έργο έχει ως θέμα τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του πλανήτη μας που έθεσε η Ευρωπαϊκή Κοινότητα. 

Στόχοι του Έργου:

Γνωστικός τομέας

Τα παιδιά να :

• Εμβαθύνουν σε έννοιες και όρους ήδη γνωστούς

• Συσχετίζουν τη θεωρία με την πράξη

• Παρατηρούν, αναλύουν και επιλύουν καθημερινά προβλήματα

Τομέας δεξιοτήτων 

Τα παιδιά να αναπτύξουν:

• Κριτική σκέψη και ικανότητες επίλυσης προβλημάτων (problem solving)

• Συνεργατικότητα /Συλλογικότητα

• Ερευνητική διαδικασία και χρήση ψηφιακών εργαλείων

• Ανάπτυξη της δεξιότητας αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης

Επιθυμούμε να παρακινήσουμε τους μαθητές να πειραματίζονται και να αναπτύσσουν ομαδοσυνεργατικές δεξιότητες. 

Ψυχοκινητικός τομέας

Στοχεύουμε οι μαθητές να:

• Συμμετέχουν σε συλλογικές δραστηριότητες

• Συζητούν

• Συνεργάζονται

• Παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους

• Να γίνουν ενεργοί πολίτες

Συναισθηματικός τομέας 

Τα παιδιά να:

• Αποδέχονται επαρκώς τεκμηριωμένες απόψεις/ Αμφισβητούν μη τεκμηριωμένες

• Αποδέχονται το λάθος και να το αξιοποιούν μαθαίνοντας μέσα απ’ αυτό

• Απολαμβάνουν και να χαίρονται τη διαδικασία συμμετοχής και συνδημιουργίας.


 

 

                                                                      Μαρία Μιχαήλ Κολλύφα

                                                                      Δασκάλα της Δ΄1 τάξης

                                         Πρεσβευτής Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning Κύπρου